30.01.2012

Sinceritatea ...Cum? si...De ce ?



1. Ce este sinceritatea ?
Definitia sinceritatii nu mi-o pot insusi mai bine decat a facut-o Teodor Mazilu : ,,Sinceritatea nu este o trăsătură de caracter, ci o expresie a inteligenţei. Sinceritatea este un act de cunoaştere, şi, ca orice act de cunoaştere, este şi un act de creaţie." .
...total de acord .
2. De ce alegem sa fim sinceri ?
Offf...ce mai e si cu sinceritatea asta isi mai spun unii . Ce e drept , ne pune in diferite ipostaze . Atunci cand ne pune intr-o ipostaza buna in ochii celor din jurul nostru parca parem drepti cand spunem adevarul , dar cand ,,dam de bucluc" ne este mai usor sa mintim . (O reflexie din prezent) .
La Rochefoucauld  spunea despre acesta situatie : ,, Sinceritatea este o inimă deschisă. Puţini oameni o arată; de obicei ceea ce vedem este o imitaţie pusă pentru a prinde în capcană încrederea altora." .

De ce nu avem puterea necesara de a infrunta actiunile celor din jur ? Pentru ca daca stau sa analizez la rece , ajungem sa practicam minciuna datorita actiunilor si gandurilor noastre . Nu am facut ceea ce trebuia sa facem si ca sa ne salvam pielea ...mintim .  (tot o reflexie din prezent) .

Sinceritatea - intre defect si calitate !

Sinceritatea poate fi considerata un defect sau o calitate ?
In ziua de astazi prea multa sinceritate strica , ce-i drept...asa este ! Sa le spui lucrurilor pe nume este bine , dar cateodata suntem pusi in situatii mai grele in care ar trebui sa tacem  decat sa mintim . (eu asta fac) .
Eu urasc minciuna ! Cei care ma cunosc nu pot veni la mine sa-mi spuna m-ai mintit in legatura cu lucrul ,,x" pentru ca nu am facut-o .Am fost pus in situatii nu prea roz si am ales sa tac sau sa spun NU STIU decat sa mint .

 Sinceritatea e  vocea ce te ridica din intuneric si-ti spune :" trezeste-te"   (Lavinia - UN BULGARE DE LUMINA ! )


Share:

4 comentarii:

  1. este frumos articolul, si citatele pe care le-ai fol,osit sunt foarte adevarate. si eu cred ca este mai bine sa taci, sau sa eviti un subiect anume decat sa minti, iar mai apoi minciuna are picioare scurte. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. ai dreptate. Adevarul iese intotdeauna la iveala !

    RăspundețiȘtergere
  3. Adevarul uneori e dureros, dar nu e nimic atata timp cand suntem sinceri si spnem ceea ce trebuie, adica adevarul...

    RăspundețiȘtergere
  4. Interesanta tema :-? Si eu sunt sincera, uneori cam prea sincera:) dar decat sa mint mai bine tac:) cum zici si tu:)

    Era o vb "daca nu poti sa spui ceva draguti, mai bine nu spune nimic."

    :D

    RăspundețiȘtergere

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!