09.08.2012

Om cu experienta

Acest articol prezinta doar opinia mea !

De multe ori auzim urmatoarele spuse : ,,sunt om cu experienta ; am facut scoala vietii ; sunt in varsta si stiu mai multe ; sunt batran si am trecut prin ele " , numai ca eu nu sunt de acord cu aceste afirmatii .
Ai o varsta...Te respect !
Ai trecut prin viata : Ai trecut prin viata ta , nu a mea !
Ai facut ,,scoala vietii" : Ai facut scoala ta , nu scoala mea!
Ai invatat multe lectii : Ti-ai invatat lectiile tale , dar eu nu sunt la fel ca tine , deci nu ai invatat ,,lectiile" pentru mine.

Inteleg faptul ca multi oameni se folosesc de aceste ,,expresii" in fata celor tineri , nu pentru a le da un sfat , ci pentru a le impune sa faca anumite lucruri . Eu aproape mereu am cerut sfaturi de la cei din jurul meu , indiferent de varsta , dar au fost doar sfaturi , dar au fost altii care imi impuneau sa fac anumite lucruri doar pe motivul ca ei ,,au trecut deja prin astea" . Zau ?!? Ai fost candva in locul meu si ai luat decizia pe care vreau eu sa o iau si nu a fost bine ? Raspuns : NU !!!

Nu stiu voi , dar eu nu sunt de acord cu aceste lucruri .
Omul invata cat traieste din propriile greseli si este normal sa gresim fiindca suntem oameni si suntem supusi greselii. Fiecare isi traieste viata cum vrea , deci fiecare are propriul sau drum in viata si propriile lectii de invatat !

Voi ce credeti in legatura cu aceste lucruri ?
Share:

7 comentarii:

  1. Oamenii zic asta incercand sa faca un bine ..

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu gandesc la fel mai ales ca mai tot timpul mi se spun altfel de replici ,pe care cei drept am ajuns sa nu le mai suport ...pe o parte degeaba spun ei ca au experienta si scoala vietii nu trebuie sa ai o anumita varsta ca sa traiesti si plus ca noi traim ,nu traiesc ei pentru noi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cum sa-ti explic, oamenii in varsta au experinta, si intr-adevar nu traiesc viata ta... dar au trait lucruri asemanatoare si iti pot spune cam ce s-ar putea intampla daca... (din experinta stiu asta) asa ca intotdeauna e bine de luat in seama o parere, nu se stie poate iti va folosi candva....

    E posibil sa ajungi la o varsta si sa-ti dai palme ca nu ai ascultat ce spunea X si Y... si vorbesc din experinta;) hihi

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu sunt de acord si cu C.L.M. insa cred ca exista o mica punte intre cele doua afirmatii si anume, intre ceea ce a zis C.L.M. si intre ceea ce a zis tu, de ce zic asta?
    pentru ca intr-adever oamenii mai in varsta sau poate oameni care au trecut prin anumite experiente pot veni la tine cu gandul sa te ajute si pot sa aiba dreptate. insa se poate ca aceiasi oameni sa vina la tine si totusi sa fie vorba de situatii asemanatoare dar cu efecte diferite si sa nu ai nevoie de sfatul lor. de ex daca vrei sa faci o casa si ai doar o suma de bani si vine cineva si iti zice nu fa asa ca am facut si eu si uite ce am patit ca nu a mers cum a m vrut..si tra ala la, asta nu inseamna ca tu nu vei avea succes dar nici ca trebuie sa-i ignori sfatul.
    de aceea cred ca este bine sa ascultam sfaturile celor din jur, dar sa le implinim numai daca e cu adevarat necesar. si sa nu uitam si de parerea noastra, pentru ca pana la urma tu nu o sa faci greseala lui x ci pe a ta.

    RăspundețiȘtergere

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!