21.10.2013

Lumea jocurilor din viitor (ATI vs Nvidia)

Sunt înrolat pe viaţă în generaţia '93. Acea generaţie cu cheia la gât, care a prins perioada de evoluţie a tehnologiei în România. Am crescut cu jocuri de genul: "de-a v-aţi ascunselea, baba oarba, ţară, ţară vrem ostaşi" s.a.m.d. dar şi cu jocuri pe televizor, la care stricam joystick-urile mai tot timpul. Nu rezistau sub tensiunea jocului :))

De-atunci am început să joc jocuri video, iar primul joc pe care l-am terminat a fost Super Mario, joc terminat la vârsta de 6 ani. Am petrecut zile întregi stând 8-10 ore în faţa televizorului şi-a jocului, încercând să-l fac pe Mario să ocolească obstacolele, să învingă ciupercile malefice şi să adune puncte pentru a primi vieţi bonus.

Anii au trecut. Tehnologia a evoluat iar preferinţele mele în materie de jocuri odată cu ea. Nu-mi mai plăceau jocurile care nu prezentau o grafică bună, doream jocuri cât mai atractive din toate punctele de vedere. La vârsta de 8 ani, mi-am achiziţionat primul meu calculator. Aveam o configuraţie slabă la computer, dar pentru vremea aceea, eram undeva în top, având în vedere că mi-am achiziţionat un Pentium 1, iar cel mai avansat pc era un Pentium 2. După achiziţionare, i-am adăugat o placă video mai bună, ceva memorie ram în plus, un hard-disk cu o capacitate mai mare, toate astea pentru gaming. Imediat ce a apărut jocul NFS 2, l-am instalat şi am făcut toate cursele din acel joc.

Astăzi, jocurile pe calculator sunt realizate pe o grafică foarte ridicată şi asta datorită tehnologiei existente pe piaţă. Nu mai vorbim de plăci video de 16MB sau 32MB, vorbim de 1GB sau 2GB.

Viitorul sună bine...

Văd industria jocurilor video la un mare nivel în următorii ani. Se pregăteşte ceva revoluţionar pentru oameni, jocuri care pot fi controlate cu ajutorul simţurilor. Ne folosim de capacităţile umane doar pentru noi, să realizăm ceva, să observăm, să divizăm anumite aspecte, de ce să nu le folosim şi pentru...distracţie?
Există topicuri deschise pe un bine cunoscut forum de gaming în care se vorbeşte despre evoluţia jocurilor în ultimii ani. Dar lăsând ce scriu alţii, vreau să vă ajut să priviţi lumea jocurilor video prin ochii mei...

Tărâmul de luptă e rece, aburi ieşind din crăpăturile din solul care ascunde sub el zeci de mecanisme robotice care şi-au găsit sfârşitul în urma luptelor cu naţia Zerg. Scanez locul folosindu-mă de acţiunile generate de ochiul meu bionic pentru a lua urma către cetatea Zerg. Pe drum sigur mă voi întâlni cu droizi pregătiţi să mă elimine. Am fost în magazin online şi mi-am cumpărat un bonus la viaţă şi o armură, muniţie având destulă. Senzorii mei erau activi, puteam observa orice acţiune din zonă. Pădurea pe care o traversam mă făcea să simt intens anumite lucruri. Toţi copacii aceia erau pe lângă mine. Deşi stăteam pe canapea, vedeam şi simţeam jocul cum se desfăşoară în jurul meu. Totul era atât de intens...
Plăcile video Nvidia au capacitatea de a-mi oferi această oportunitate de a simţi jocul, la propriu. Suntem deja în 2030, anul în care tehnologia a atins punctul forte de până acum. Ochelarii GameGlass, care au la bază tehnologia Nvidia ne permit controlul jocului cu ajutorul privirii. Doar pun ochelarii la ochi şi...să înceapă distracţia. Aici am ajuns, în stadiul în care omul ajunge să fie prezent în mijlocul acţiunii. Placa video Nvidia GN 330 Force, cu capacitatea de 32 GB îmi oferă satisfacerea completă în materie de jocuri; este placa ideală. Camera devine câmpul de luptă a droizilor, stadion de fotbal în momentele în care am senzaţia că trebuie să strig Gooool sau traseu de curse când simt nevoia de adrenalină pe patru roţi. Toate reuşitele mele le împărtăşesc cu prietenii, fiindcă toată acţiunea se desfăşoară în mediul online. AICI e nucleul, în online. Locul în care jocurile se joacă cu prietenii şi în care ne împărtăşim schemele de luptă, tacticile de fotbal sau virajele luate în scurt la curse, care ne aduc victorii. Jocurile de această capacitate au devenit "portabile", nefiind necesar o instalare, ci doar o conexiune de internet.

Reîntors în prezent pentru a vă confirma viitorul, vă spun că jocurile deja cunosc evoluţia, iar un joc foarte bun dezvoltat pe partea grafică este StarCraft 2, joc pe care doresc să-l câştig.

Articol scris pentru competiţia SuperBlog 2013

Share:

0 ♥♥♥ care bat:

Trimiteți un comentariu

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!