12.03.2017

Cum m-am apucat de citit!

      Se intampla in urma cu multi ani. Eram ceva mai tanar, dar cu probleme de sanatate. Majoritatea timpului mi-l petreceam in acelasi spital in care reveneam periodic, mereu cu aceeasi senzatie de tristete si ura fiindca stiam ceea ce urma.
     Datorita perioadei indelungate petrecute intr-o camera rece, alaturi de alti colegi cu probleme, am inceput sa percep lumea intr-un alt mod. Ma vedeam constrans de libertate, eram privat de zambetele si chipurile oamenilor veseli care defilau pe strazi. Eram aici, prins ca intr-o inchisoare, vazand doar doctori imbracati in alb.

       Imi doream sa evadez, sa gasesc o cale prin care sa ma desprind de lumea din jurul meu. Anumite carti noi, carti de beletristica, carti science-fiction reprezinta un portal catre o noua lume. Am rasfoit paginile de internet si am achizitionat cateva carti care mi-au atras atentia prin descrierea pe care o aveau pe site. Am inceput cu ''Mana stanga a lui Dumnezeu'', simtind cum aceasta carte are un vibrato inalt, capabila sa ma desprinda pentru o perioada de timp de clipele dureroase.

      Am inceput sa citesc si pe fiecare zi bifam cate o carte citita in calendar. Nu am mai simtit durere, dar am inceput sa plang; nu am vazut clovni, dar am inceput sa rad; eram singur, dar tot mai multe personaje in jurul meu; eram cu inima impietrita, dar am simtit iubire.

      Mi-am gasit prima iubire intr-o carte!
      Era personajul principal, Ana, o fata care tocmai implinise frumoasa varsta de 19 ani. Un personaj plin cu vise, speranta si dornica sa cunoasca lumea. Avea o personalitate complexa, dar care reusea sa exprime atat de multe idei despre viata, care reusea sa te faca sa privesti femeia ca pe o arta a lui Dumnezeu. Ma indragostisem iremediabil, nu-mi doream ca acea carte sa se termine, nu doream sa ma despart vreodata de Ana iar cu fiecare pagina citita, ma indragosteam si mai tare. Poate si azi o caut pe Ana in viata reala.
      Am descoperit femeia din carte! Am aflat atat de multe lucruri despre voi, am aflat ceea ce va place, am aflat ceea ce va doriti de la o relatie, am aflat cum este vazut barbatul ideal, am descoperit universul, toate astea, stand inchis intr-o incapere si rasfoind pagina cu pagina.

      Cand am inchis copertile ultimei carti, am constatat ca sunt deplin vindecat. Doua saptamani care au trecut precum vantul, doua saptamani in care am fost inchis, dar liber in lumea cartilor.


* Articol ce răspunde provocării Libris, cu ocazia ediției a XIV a Târgului Internațional de Carte și Muzică Libris Brașov
Share:

0 ♥♥♥ care bat:

Trimiteți un comentariu

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!