17.01.2018

Amuletele: Trecut si prezent

Amuleta este un element arhitectural specific arhitecturii bizantine. Acestea erau in forma de triunghi sferic, care racordau in colturi cupola unei biserici cu structura de rezistenta, aceasta fiind alcatuita din arcuri. De obicei, in acea cupola erau reprezentati cei patru evanghelisti: Matei, Marcu, Luca si Ioan.

Semnificatia cuvantului ''amuleta'' provine din semiticul ''hemilet'' care se traduce '' ceea ce se poarta'', limbile semitice facand parte din familia limbilor afro-asiatice, iar superstitiile in ceea ce le priveste, le atribuie o putere magica aducatoare de noroc si de a-l apara pe cel care poarta o astfel de amuleta, de fortele intunericului. Amuleta era considerata de vechii egipteni o aparatoare impotriva bolilor si a oricarui rau, precum si calauza pe drumul spre imparatia mortii. La evrei, o amuleta putea fi realizata din metal (inclusiv plumb), hârti,e si continea un text caligrafiat, ornat cu elemente executate in tus si colorate.

Semnificatia acestora s-a pastrat pana in prezent si au un puternic impact in procesul de vanzare. Majoritatea oamenilor le cumpara din acelasi motiv pentru care erau purtate in urma cu mii de ani. Acestea au suferit modificari in privinta structurii, dar simbolismul ramane acelasi. Materialul majoritar din care sunt confectionate, in prezent, il reprezinta argintul, fiind considerat un metal pretios a carui semnificatie este reprezentata de ''purtatoare de noroc''. Acestea au reusit sa nu de demodeze o data cu trecerea anilor, ramand la mare cautare pe piata din Romania.

Aceste amulete protectie se gasesc disponibile pentru comanda in magazinele online cat si in magazinele fizice. Pretul acestora este, in medie, de 150 lei. Acestea pot fi purtate atat de persoane de sex masculin cat si de persoane de sex feminin. Copii nu sunt nici ei exclusi de pe lista. Purtarea acestora este permisa in scoli, gradinite si licee.

Imi amintesc ca atunci cand eram mic, elev in clasa a V-a, am primit o amuleta cadou pe care am purtat-o cativa ani la gat si care, consider, ca mi-a purtat noroc in toti acei ani, asta pana cand am pierdut-o. Era o amuleta tuarega Kitab care avea reprezentata colturile unui templu iar snurul care imi inconjura gatul era de culoare neagra. Amintindu-mi toate aceste lucruri, ma gandesc sa imi achizitionez o alta amuleta pe care sa o port. Cine nu are nevoie de protectie si putin noroc in viata? Mai mult de atat, se asorteaza cu orice, indiferent ca port camasa sau tricou.

Crezi in semnificatia acestor amulete?
Share:

0 ♥♥♥ care bat:

Trimiteți un comentariu

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!