24.05.2019

Cu ce mi-a placut sa scriu la scoala?

Cu totii am fost mici candva si cred ca ne amintim cu drag de perioada cand am ajuns la scoala generala in clasele 1-4.Va mai amintiti cand eram nevoiti sa scriem cu stiloul si eram punctati pentru caligrafie?

Cred ca reprezinta o perioada unica din vietile noastre iar acele momente nu se vor uita niciodata; perioada de aur din viata noastra cand nu eram nevoiti sa purtam grijile vietii pe umeri iar tot ce ne ramanea de facut dupa ore era sa iesim la joaca in aer liber.

Nu stiu cati dintre voi ati iubit sa scrieti cu stiloul la scoala si cati nu, dar mie mi-a placut si aveam cel mai frumos scris din clasa in care am invatat eu. Doamna invatatoare ma lauda de fiecare data pentru felul cum arata caietul de notite, impecabil si fara greseli.

Detineam truse stilou si pix pe care le purtam de fiecare data in ghiozdan alaturi de rezerve de cerneala si manuale scolare. Niciodata nu ramaneam in pana de instrumente de scris, aveam suficient de multe incat puteam inlocui cinci stilouri daca se stricau, in aceeasi zi.

Acestea erau precum o carte de vizita personala deoarece ajunsesem sa fiu cunoscut in scoala pentru trusele cu stilouri si pixuri pe care le detineam. Sa nu va imaginati ca erau niste stilouri oarecare, modele pe care le aveau si altii, cumparate de la magazinul de la colt. Tot ce detineam era destul de unicat, foarte calitativ din punct de vedere al materialului din care erau confectionate si mentionez faptul ca felul cum turnau cerneala pe coala era unul unic.
De ce ne este recomandat sa scriem cu stiloul atunci cand suntem mici?

Desi in mintea parintilor nostri si uneori, si in mintea noastra, aceasta obligatie pe care o primim din partea profesorilor ni se pare fara sens, exista defapt o explicatie. Datorita varstei fragede si in plin proces de invatare a lucrurilor elementare din viata, lucruri care cuprind si au la baza cititul si scrisul, avem nevoie sa ne formam mana pentru a scrie corect, fara greseli, ortografic si gramatical iar pixul isi are rolul de a nota rapid, deci utilizabil doar in anumite situatii. Acesta aluneca foarte rapid pe coala si nu contribuie la formarea caligrafica corecta a literelor.

Drept urmare, putem trece pentru un moment in clasele 9-12 cand scriem doar cu pixul si incercati sa va aduceti aminte diferenta intre cum aratau notitele noastre in clasele 1-4 si cum aratau notitele noastre in clasele 9-12. De aceea este recomandat, noi ca parinti actuali sau viitori, sa incurajam copii nostri sa scrie cu stiloul pentru formarea corecta a deprindelor de baza.

In prezent, la douazeci de ani distanta de acea perioada tind sa cred ca mi-ar fi destul de dificil sa imi iau notite cu ajutorul unui stilou. Invatat sa scriu rapid si fara a tine cont de cum vor arata literele asezate pe foaie, voi genera o multime de greseli.

Cum credeti ca am fi, daca dupa atatia ani, ne-am reintoarce la a scrie cu stiloul? Credeti ca ne-am descurca la fel de bine ca atunci cand eram mici?
Share:

0 ♥♥♥ care bat:

Trimiteți un comentariu

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!