11.05.2013

Cum retelele sociale si gadgeturile strica in educatia copiilor nostri - by Andreea Tincu

Ne petrecem cea mai mare parte a unei zile in fata computerului, chiar daca uneori nu facem nimic folositor. Moda zilelor noastre a ajuns prea departe in ceea ce priveste evolutia tehnologiei. In acest articol vreau sa fac mai mult referire la cat de stricata este copilaria urmasilor nostri datorita numeroaselor gadgeturi care, pe zi ce trece sunt tot mai multe si mai sofisticate. 


Acum cativa ani mi-a fost dat sa aud cum ca daca nu ai Facebook nu existi. Dar, ma intreb eu ca un simplu cetatean al unei tari pe cale de disparitie: Facebook-ul asta cu ce ma hraneste? Imi plateste el facturile? Face el totul pentru mine, iar eu stau doar in fata unui ecran color si urmaresc ce mai face vecinul?

Ei bine, nu. Conceptia aceasta le-a fost implantata chiar si copiilor de la o varsta frageda, pe care ii vedem la coltul strazii cu diverse telefoane performante gata sa-si dea check-in pe Facebook. Ma iau mai mult de Facebook pentru ca aceasta retea de socializare cuprinde cel mai mare numar de utilizatori, dintre care 3,7 milioane in Romania.

Suntem constienti ca reteaua nu mai este atat de serioasa precum se preconiza la inceput. A devenit pe zi ce trece plina de pitipoance care vor sa-si etaleze noile lor cuceriri sau orice altceva indecent. Bineinteles, vin si acei masculi pe care eu ii numesc cocalari, postand diverse poze cu ochelari de soare langa o masina "bengoasa" pe care au gasit-o intr-o parcare. Lista cu astfel de ciudatenii pe Facebook poate continua lejer.

Atunci, cum sa avem copii educati cand inca de la 5 ani ii punem in fata computerului, iar ei curiosi fiind da peste toate prostiile de prin retelele de socializare? Aici parintii ar trebui sa aiba mai mare grija. Consider ca pana la varsta de 10 ani copii nu ar trebui sa aiba acces la computer. Sunt pro cititului cartilor. Poate exagerez putin, dar stim cu totii ce copilarie frumoasa am avut noi fara noile descoperiri in functie de tehnologie. Eu una am avut primul telefon la 14 ani, iar computer la 16 ani.

Vreau ca cine citeste acest articol sa se gandeasca mai bine la educatia copiilor prin metode mult mai benefice. Familia ramane baza intr-o educatie bine definita, si nu internetul.

Multumesc Mihai-Viorel Dragomir pentru gazduire. Eu sunt Andreea Tincu si va salut cu drag de pe andreeatincu.blogspot.com - Fara Resentimente. 

*Guest Post

Share:

2 comentarii:

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!