29.06.2011

Teama din noi

Cu totii ne temem de cate ceva . Multi isi inving teama , altii o hranesc .
Teama se afla in gandul nostru , adica in universul nostru . Noi suntem stapani peste gandirea si ratiunea noastra , deci suntem stapani peste teama si o putem controla . (aici vorbesc despre termenul ,,teama" la modul general pentru ca mai este si teama obsesiva , voi vorbi despre ea in articolele urmatoare) .

Este normal sa ne fie teama , suntem oameni si cum am zis , tuturor le este teama de cate un lucru , dar acest lucru nu inseamna ca trebuie sa intensificam in noi teama . Daca ne este frica de un lucru , haideti sa izolam acel lucru si sa-l excludem din universul nostru . Pur si simplu evitam acel lucru , sau daca nu-l putem evita si trecem pe langa acel lucru ne putem creea ca un zid imaginar intre mine si acel lucru de care ma tem.
Poate vorbind asa nu intelegeti sau va este mai greu , haideti sa va dau un exemplu .
(Este doar un exemplu) : Daca mie imi este teama de un caine , un caine care trec pe langa el in fiecare dimineata cand plec la liceu si nu am cum sa-l ocolesc ? Ce fac ? Tot eu va raspund .
Atunci cand ma apropii de el , imi creez un zid imaginar intre mine si el , astfel conexiunea nu mai poate avea loc. Pentru a se crea o conexiune intre mine si acel animal , conexiunea trebuie stabilita la ambele capete .
Deci , imi creez un zid imaginar , un  zid pe care il asociez numai cu ganduri frumoase, cu lucruri frumoase care mi s-a intamplat in viata.
Daca faceti acest lucru , ve-ti observa dupa o perioada ca nu va mai este teama de acel lucru , animal etc.

Teama este posesiva , dar noi controlam teama din noi .
Share:

3 comentarii:

  1. Legat de teama, cand trec pe langa un caine care se uita urat la mine, doar sper sa ma lase in pace..depinde de caine si de starea mea. Dar teama de intuneric cum dispare?

    RăspundețiȘtergere
  2. Cea cu cainele eu am dat doar un exemplu pentru a-mi face inteleasa teoria despre teama .
    Acum sa raspund si la intrebarea ta :
    Teama este in mintea noastra , iar cateodata mintea o asociaza ca un inamic si de aceea ne este teama ,,de intuneric" in cazul acesta .
    Trebuie sa constientizam ca si noaptea este o parte din zi. O zi impartindu-se in doua : noapte si zi .
    Doar pentru ca nu mai este soarele pe cer nu inseamna ca trebuie sa ne fie teama. Aceasta teama s-a instalat in mintea noastra .
    De ex. daca ti-e teama de intuneric in casa poti dormi fara nici o lumina.Daca incepe sa-ti fie frica de ,,ceva" dute si aprinde lumina , vei observa ca nu este nimic in camera de care sa-ti fie frica si poti face acest exercitiu 3-4 zile la rand cand ti se face teama , vei observa dupa 1-2 saptamani ca teama de intuneric a disparut .
    Daca ti-e frica de intuneric cand mergi pe strada iti recomand urmatorul exercitiu :
    Pe drumul (strada) pe care stai sa zicem ca are 90 de m (un exemplu) .
    Intr-o seara iesi afara pe strada cu o lanterna in mana . Te duci si parcurgi acei 90 de metri cu lanterna aprinsa , pe urma incearca sa o stingi si sa parcurgi aceasta strada fara lumina (daca teama tot persista , mai refaci exercitiul cateva zile la rand) vei observa ca teama dispare .
    Iar cand ajungi pe alta strada , nu trebuie sa mergi incordata , imagineaza-ti ca este strada pe care ai facut exercitiul .

    RăspundețiȘtergere
  3. Mersi, e un sfat bun. Rareori ma tem de intuneric cand merg pe strada.. mai mult ma tem cand sunt in casa:))... :-??

    RăspundețiȘtergere

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!