14.10.2016

Ne arde de bormasina vecinului

     Sunt un tip care nu se sfieste sa munceasca pentru ca nu am considerat, niciodata, munca o rusine. De aceea, in timpul liber, cand imi mai pica in mana, mai muncesc pe 'ici pe 'colo pentru a mai face un ban, asa prin vecini, ii mai ajut la treaba. "Pun ban pe ban in stil american" - ca o mica gluma.
Zilele trecute, un vecin m-a intrebat ca daca vreau si pot sa-l ajut sa construiasca un leagan din lemn. Frumos obiectivul muncii noastre doar ca undeva, la mijloc, exista o problema: eu nu stiam sa tai lemnul decat cu fierastraul manual, nu folosind scule electrice si nu stiam sa dau gauri. Am acceptat, in speranta ca voi invata ceva nou si ma va intelege, drept dovada, i-am spus inainte de a ma apuca de lucru pentru a nu avea asteptari prea mari.
M-am adaptat repede fiindca omul mi-a aratat cum se folosesc sculele electrice pentru munca noastra si ne-am pus pe treaba.
Deci am invatat asa:
- sa folosesc bormasina
- sa tai cu flexul, sa ascut unelte cu flexul
- sa tai cu fierastraul electric
- sa tai cu "soricelul" - cica asa ii spune.

      Imi place sa invat lucruri noi si utile fiindca maine, poimaine imi vor folosi si poate am nevoie vreodata sa construiesc ceva , fara sa mai fiu nevoit sa cumpar produsul finit de pe piata iar in plus, il fac cum vreau, nu cum il gasesc in comert. Ceea ce se gaseste in comert a fost facut tot de om, nu-i asa?
      A fost ca o aventura pentru mine si mi-a placut ce a iesit pana in prezent. Nu pot sa va arat fiindca inca nu e gata, maine speram sa terminam, insa aveti grija cand manuiti sculele electrice fiindca pot provoca rani daca nu sunteti atenti sau nu stiti sa le utilizati. AVETI GRIJA!
       Cred ca cel mai util, in casa, mi-ar fi o bormasina fiindca am avut des nevoie sa agat un tablou nou cumparat pe un perete si nu aveam gaura si nici instrumentul necesar. Ca o a doua unealta necesara, as putea enumera un "soricel" cu ajutorul caruia pot taia orice scandurica sau bucatica de parchet in doar cateva secunde.
Problema bormasinii vecinului la ora cinci dimineata o stim cu totii, in special cei care locuiesc la bloc. Stim cat e de deranjant sa auzim sunetul acesteia atunci cand somnul este mai dulce si ne vin dracii pe el de vecin, il trimitem de unde a venit pe lume si il injuram de mortisori si raniti, dar acest lucru se intampla doar daca bormasina este utilizata la o ora neadecvata, nerespectand orele de odihna. In caz contrar, existenta acestei ustensile intr-o familie a devenit necesara.
Bormasina se mai poate folosi si la insurubare, nu doar gaurire. Capatul acestuia este detasabil si se poate pune un capat in "stea" sau dreapta pentru a fixa si prinde un obiect de perete.

Daca toate astea au fost de spus si vi le-am spus fara sa omit ceva, va mai zic un singur lucru:


 SPOR LA TREABA!
Share:

0 ♥♥♥ care bat:

Trimiteți un comentariu

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!