13.08.2011

Sa primim un sfat...

Astazi am sa va scriu despre ,,sfaturi".
Eu cred ca cel mai important lucru este sa invatam sa primim un sfat , din partea membrilor familiei , prietenilor , colegilor etc.
Am cautat si eu din propie curiozitate pe internet sa vad daca exista o teorie a acestui cuvant ,,sfat" dar nu am gasit . Asa ca mi-am permis sa-mi fac o propie teorie :
Sfat - sunt anumite ganduri (bune sau rele) transmise unei persoane care are nevoie spre a-l face sa ia o decizie sau de a-l indruma .

Dupa ce mi-am facut aceasta ,,teorie" pot spune ca intodeauna un sfat este binevenit , aici fac excludere sfaturile rele .
Am sa vobesc pe rand despre ele...
Atunci cand cineva mi-a cerut un sfat , i-am dat ; si eu la randul meu am mai cerut sfaturi , ce-i drept , putine la numar , dar am cerut si mi-a fost dat un sfat. Ca sa pot zice asa , am ,,invatat" sa analizez asupra unei situatii s-au probleme inainte de a lua o decizie , decizia luand-o cu rabdare .
 Diferiti oameni m-au cunoscut asa cum sunt si nu s-au sfiit sa ma intrebe cate ceva , sa le dau un sfat sau sa le spun o parere . Probabil pentru ,,criticii" mei , veti spune ca am doar 18 ani ... Da , am 18 ani , dar pot spune ca eu care am 18 ani ma pot bucura de lucruri date de Dumnezeu decat altii care au 30 ani si trec zi de zi si nu le observa .
Un sfat rau , am invatat sa il ocolesc. Daca nu-l pot ocoli , nu-l iau in seama . De cand scriu pe acest blog , cat si pe blogul cu poezii am ,,invatat" sa dau la o parte lucrurile rele spuse de oameni si sa imi vad in continuare de drum . Mereu vor exista oameni care doar critica si spun numai lucruri rele pentru a-l face pe celalalt sa sufere , acest lucru ii sta romanului pe suflet ce-l mai bine ; dar asta nu inseamna ca eu critic pe cineva , nu critic pe nimeni si nu am sa bag in aceeasi ,,oala" pe toti . Aici am scris in special pentru ,,criticii" mei , se stiu ei cine , care imi trimit mail-uri ca nu le plac x si y de pe acest blog , dar imi citesc fiecare articol .
Parerea mea este ca un sfat rau trebuie respins din perspectiva noastra , indiferent de situatia in care ne-am afla .


Share:

2 comentarii:

  1. Foarte interesanta postarea.
    Imi amintesc de Eros si Psiheea (daca imi amintesc bine), un zeu si o muritoare, care se iubeau. Zeul nu a vrut ca ea sa il vada, asa ca intotdeauna venea pe intuneric. Cele 2 surori ale Psiheei erau geloase pe toate darurile pe care le-a primit, asa ca au pacallit-o sfatuind-o gresit pentru a-i desparti... si au reusit. De asta trebuie sa ne ferim de sfaturile rele.

    RăspundețiȘtergere
  2. Iti multumesc mult pentru comm . Prin comentariul dat de tine am si invatat ceva nou si iti multumesc. Foarte frumos comentariul , multumesc din suflet .

    RăspundețiȘtergere

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!