05.05.2015

ANOFM TELEORMAN: Taxa pentru verificarea contractului de munca

Am obiceiul de a-mi verifica validitatea tuturor actelor, anual. Asta m-a facut ca ieri, la ora 10:50 sa pasesc pe usa ANOFM Teleorman, oras Alexandria.
Dupa usa, ma astepta o tanti care statea in afara biroului, vorbea la telefon si bea cafea. In jurul meu nu era nimeni. Wow...cata activitate!!! Sunt sarcastic.
Ajuns la ghiseu, o tanti trecuta de 40 de ani (dupa cum arata) care nu stie sa se prezinte sau sa poarte un ecuson, ceva, ca sa stiu si eu cu cine stau de vorba, ma intampina.

- Buna ziua! Cu ce va pot ajuta?
- Buna ziua! Doresc sa-mi verific contractul de munca, sa stiu daca sunt toate darile catre stat platite la zi.
- Sigur! Dar asta va costa 20 lei si se face prin scrierea unei cereri.
- 20 lei? 
- Da, 20 lei!
- 20 lei sa-mi tastati CNP-ul pe calculator?
- Da, 20 lei.
- Nu mai stiti pe ce sa luati bani.
- Acestea sunt regulile...
- In baza carei legi se preia aceasta taxa?
- ...
- Va multumesc! Am pasit nervos afara.

De ce platesc taxe si impozite la stat? Pentru ca ANOFM Teleorman sa-mi ia 20 lei pentru ca se tasteaza un CNP pe calculator? Aveti atat de multa activitate acolo incat, de fiecare data cand vin, nu gasesc pe nimeni, doar personalul la cafele si vorbind la telefoane. De ce platesc taxe si impozite statului roman, pentru ca voi sa-mi luati 20 lei pentru o informatie in ceea ce-mi priveste contractul de munca? Este informatia mea!!! Dvs. trebuie sa-mi oferiti informatiile GRATUIT, nu contra cost.
Traim intr-o tara de cacat, plina de taxe si impozite. Am inteles ca aceasta taxa este legala. De cand nu mai exista carti de munca si totul s-a trecut in format electronic, verificarea contractului de munca se face pe baza unei cereri scrise si platirea unei taxe. Pe internet, am gasit ca aceasta taxa costa 10-15 lei, nu 20 lei ca in Teleorman, doar ca aceasta informatie nu este din sursa sigura.
Sa va fie rusine!!! 20 lei pentru tastarea unui CNP. Nu mai stiti cum sa luati bani de la salariatii amarati care slugaresc sub puterea patronatului pentru un salariu de nimic.
Lucrez pe un salariu de doar 750 lei. Jumatate din valoarea salariala se duce catre stat pe toate taxele si impozitele. Din acestia 750 lei (aprox. 170 Euro) sunt nevoit sa-mi platesc curentul, gazul, telefonul, internetul etc., sa traiesc si sa mai platesc 20 lei pentru a-mi verifica propriul contract de munca, datorita caruia deja iti platesc aprox. 350 lei lunar. Vai si amar de tara asta!!!
Share:

0 ♥♥♥ care bat:

Trimiteți un comentariu

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!