12.03.2014

Judecarea alegerilor: Un motiv in plus de a-i judeca pe oameni

Fiecare facem alegeri in viata, uneori sunt bune, uneori nu. Si eu am facut multe alegeri, m-am supus unor riscuri, am pus in balanta oameni si fapte, am ignorat anumite lucruri bune sau rele, am ascultat unele sfaturi bune sau mai putin bune etc.
Nu intotdeauna alegem varianta corecta. Suntem oameni si suntem supusi greselii. Sa ierti e necesar, de ce? Cand sa iertam?
Cand lucrurile sunt facute cu rea-vointa, eu nu le iert. O data ce-mi faci rau iar tu constientizezi asta si nu te opresti, de ce sa te iert? Pentru a-mi face in continuare? NU!
Lucrurile facute involuntar le iert. Sincer sa fiu, le iert pe toate cele involuntare. Poate omul respectiv nu e pe calea cea buna si pana a ajunge unde trebuie a facut zece greseli. Sa-l judec pentru asta? Niciodata.
Dar mi s-a intamplat de cateva ori sa fiu judecat pe seama alegerilor. Da, am facut si alegeri care le-am considerat a fi bune la momentul oportun si s-au dovedit a fi opusul iar in urma acestora, vii si ma judeci?
In primul rand, nimeni nu-ti drept de a ma judeca pe mine sau sa-mi judeci viata. Acest drept il are doar Dumnezeu la ''Judecata de apoi'', mai omule...
In al doilea rand, daca ne-am judeca dupa actiunile noastre, inseamna ca la cea mai mica greseala sa rupem toate relatiile de familie, prietenie, colegialitate s.a.m.d. ,nu? Vi se pare corect?
Tu ma judeci ca am facut o alegere proasta, dar tu nu faci niciodata alegeri proaste? Cum ar fi sa vin sa te judec apoi si eu pe tine? Mai mult ca sigur te-ai supara si mi-ai spune: ''ce cauti in viata mea?''.
Sunt de parere ca trebuie sa-i acceptam pe oamenii din jur asa cum sunt. Nimeni nu-i perfect dar tocmai aceasta imperfectiune ii fac perfecti, in felul fiecaruia. Peste tot pe unde am mers, am cautat sa-mi fac prieteni cat mai multi cu care sa comunic si sa ma ajut. Am prieteni la sute de km distanta dar care stiu ca-mi sunt si le sunt aproape si folosim curieratul/posta ca mijloc de ajutorare. Ma mandesc cu asta pentru ca sunt oameni minunati, unii dintre voi va stiti iar daca nu vorbim zilnic, asta nu inseamna ca ne-am uitat.
O seara frumoasa. Pupici :*
Share:

4 comentarii:

  1. Cineva drag mie spunea candva:"Fereste-ma doamne de prieteni, ca de dusmani ma feresc singur!" Pe atunci nu-l prea intelesesem, dar azi da.
    ----------------------------------------------------------------
    "In al doilea rand, daca ne-am judeca dupa actiunile noastre, inseamna ca la cea mai mica greseala sa rupem toate relatiile de familie, prietenie, colegialitate s.a.m.d. ,nu? Vi se pare corect?"

    Relatiile de prietenie si familie nu se rup in realitate de la asemenea lapalii, ci se rup ptr. ca acolo nu exista in realitate decat o iluzie. O relatie ar insemna LEGATURA. Dar cand nu exista legatura, nu exista nimic. Doar ptr. ca te nasti intr-o familie, nu inseamna ca automat intre insi exista o legatura. Legatura apare in urma increderii si a dragostei. A lucrurilor pe care le ai in comun. Titulatura de Familie nu detine monopolul legaturii. Cand intre insi nu exista nimic in comun, nici dragoste si nici incredere, e si normal ca asa zisa legatura sa se rupa. Din afara poate parea ca s-a rupt ptr. ca se judeca, ptr. ca nu se iarta, dar in realitate e mult mai profunda problema. Si cam asa e si in asa zisele legaturi de "prietenie". Cand se rup, stii ca in realitate a lipsit legatura.

    Dar in alta ordine de idei. Ce-ti pasa ca esti judecat? Ce-ti pasa ca nu te-ar ierta cineva? N-ai coaie in pantaloni ca sa-ti vezi de drumul tau si viata ta? Nu e planeta asta destul de mare ca sa-ti vezi de ale tale fara sa te jelesti ca vai, cutarica sau cutarica te judeca sau nu te mai inghite? Ei si?

    RăspundețiȘtergere
  2. Mie-mi convine să fiu judecat. Oricum nu schimb nimic la mine, așadar...știi ce zicea Cheloo? Lumea are dreptul să critice, eu am dreptul să nu-mi pese.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nu m-am plans, doar am prezentat situatia. Mie mi se rupe de ceea ce spun altii :) Stii cum se spune: gura lumii doar pamantul o astupa.

    RăspundețiȘtergere

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!