07.09.2011

Romanii - modelul nostru s-au modelul european ?

Nu vreau sa starnesc anumite controverse dar cateodata nu ma mandresc ca traiesc in aceasta tara . Am vazut destul de multe ,,faze" in care romanul ca de obicei a dat cu bata in balta...si la propiu si la figurat.
In aceasta tara nu este promovat invatamantul , copii dotati li se taie creanga de sub picioare doar pentru faptul ca nu au bani . Ei nu pot merge mai departe la o facultate pentru a face ceea ce le place doar pentru ca nu au bani .
Domeniile din Romania cum ar fi : medicina , invatamantul si multe altele sunt la pamant . In afara de agricultura nu ne avem cu ce ne mandrii .
Foarte multa ura , dezamagiri si tot felul de lucruri negative le sta in putere romanilor. In aceasta tara , indiferent de cat de bun ai fi intr-un domeniu , tot nu esti apreciat pentru munca ta si tot esti luat la misto si batjocorit de altii , la asta se pricepe cel mai bine romanul...decat sa ia peste picior .
Aseara am vazut tot doua astfel de faze...
Stiti bine ca aseara a fost meciul Romania vs Franta , la deschiderea noului nostru stadion , Inna a cantat in deschidere . Foarte frumos , mi-a placut cum a cantat , dar la sfarsit din 55.000 oameni , 1.000 au aplaudat-o , restul cred ca nici nu stia cine a cantat...patetic bineinteles...
Am vazut video-uri din concertele ei in alte tari , unde Inna este apreciata pentru munca pe care o face , unde este felicitata de toti ascultatorii , unde daca Inna ridica microfonul publicul ii canta toata melodia de la cap la coada , in Romania insa , la ridicarea microfonului cred ca se aud greierii cum canta ...nu romanul .
Acum pot sa trag concluzia ca Inna este modelul european , modelul tuturor tarilor dar nu a romanilor.
Eu ascult Inna si imi place foarte mult cum canta , o voce superba , nici nu am cuvinte sa descriu...Eu o felicit pentru tot ceea ce face si ii doresc mult succes in viitor si sa ne incante cu melodii multi ani de-acum inainte .

Am spus ca am vazut doua ,,faze" , acum a doua este...
Cand Ciprian Marica a fost schimbat in minutul 85' (sper sa nu gresesc) ;dupa un meci in care a avut doua ocazii , a alergat atat de mult , a depus acel efort pentru a da un gol pentru Romania...pentru romani , la iesirea din teren a fost fluierat ...tipic romanesc. In loc sa-i fie apreciat efortul depus si pentru ca a dat tot ce a putut pentru a da un gol , el a fost fluierat nu apreciat . Mie mi-a placut cum a jucat Marica si apreciez munca pe care a depus-o pe teren .

Acestea au fost DOAR doua exemple ... Daca incep sa scriu cate astfel de chestii am vazut , cred ca articolul acesta se intinde spre 200 de pagini de carte ...
Spun pe final doar ca : romanul in tara lui nu este bine privit , romanul in tara lui nu stie decat sa arunce cu noroi in altii...
Am ajuns la concluzia ca in orice tara ar fi mai bine decat in Romania si cred ca sunt multi care gandesc asa...

Share:

6 comentarii:

  1. Interesanta abordarea ta. Eu nu am vazut/auzit inca o ''faza'' ca cele povestite de tine. Imi plac foarte mult articolele tale. Tinerii din ziua de azi isi petrec ziua la fast food, pe o banca in parc agatand o fata, stand pe o bordura si mancand seminte etc. Nu cred ca mai sta cineva ca tine sa scrie despre tara asta care se afunde din ce in ce mai mult in noroc. Parca se afala in niciouri miscatoare. Insa, am ceva de obiectat: am gasit o greseala gramaticala pe care te rog sa o corectezi si anume cuvantul ''depuso'', care se scrie ''depus-o''. Sunt la profilul filologie bilingv franceza si deja incep sa'mi sara in ochi astfel de greseli, care se iarta ;). Si felicitari pentru premiu!

    RăspundețiȘtergere
  2. iti multumesc ...
    ce-i drept , greselile care le fac nu le fac intentionat...eu intru pe fuga pe blog sa scriu 2 min la un articol si pe urma imediat am iesit.
    Cand scriu ma uit doar la tastatura , apoi dupa finalizarea articolului i-au articolul tot pe fuga la corectat , dar din neatentie , mai sar cate un cuvant ....am corectat !

    RăspundețiȘtergere
  3. @vioreld
    Ok. Sper sa nu te superi pe mine pentru ca iti atrag atentia cu privire la greselile gramaticale. :D

    RăspundețiȘtergere
  4. nu ma supar...stai linistit .
    Asa este cand te grabesti scriind...mai si gresesti cate un cuvant :d este firesc ...

    RăspundețiȘtergere
  5. neacsu gabbrriel11.09.2011, 20:13

    imi plac enorm de mult tematicele pe care le abordezi . Ti-am descoperit de cateva minute blogul si deja am ramas uimit de ceea ce scrii . Nu ma mai satur in ati citi blogul .
    Felicitarile mele...

    RăspundețiȘtergere
  6. iti multumesc gabriel . Ma bucur ca iti place blogul meu si tematicile pe care le abordez .
    Asa cum ai vazut si pe prima pagina a blogului voi deschide un nou blog , sper ca si blogul pe care il voi deschide sa iti placa , deoarece tematica blogului am decis ca voi sa o alegeti .

    RăspundețiȘtergere

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!