07.02.2014

Sarbatori de import

Parerea scurta si la obiect: Nu sunt de acord cu Sf. Valentin. Este o sarbatoare americana care nu are nici-un efect asupra Romaniei. Noi nu aveam Dragobetele nostru? Ce-am facut cu el? Iubim atat de mult incat sa avem nevoie de o zi speciala sa o aratam? Mi se pare o mare porcarie celebrarea iubirii intr-o anume zi. Nu trebuie sa fie Sf. Valentin sa-i arati ca il/o iubesti si/sau sa-i daruiesti o floare/un cadou. Ne americanizam poporul, pe cand alte popoare mai inteligente nu importeaza nimic din afara. Facand o paranteza, spun ca nici sarbatorea Haloween-ului nu ma atrage, care are ca scop celebrarea mortilor. Yach... Prea vrem sa fim "la moda" si defapt "ne stricam", dupa spusele unui bun prieten.

De Sf. Valentin se pacaleste mai mult decat de 1 aprilie. Toata lumea e in extaz: "vaaaaiii..iubita/iubitul". Scuza-ma: acum ti-ai amintit de el/ea? Pana acum unde a fost? Nu, nu si nu! Daca iubesti pe cineva, nu-ti trebuie o zi speciala sa-i arati asta. In plus, este vazuta ca pe o obligatie: "trebuie sa-i cumpar cadou ca e Sf. Valentin sau trebuie sa iesim undeva ca e Sf. Valentin" etc. Iubeste-o/Iubeste-l tot parcursul anului, nu doar intr-o anume zi; nu-ti trebuie zi speciala sa-i arati cat de mult il/o iubesti si nu-ti trebuie zi speciala sa-i duci un buchet de trandafiri sau sa-i faci un cadou.
Iubirea "la comanda" sau iubirea "organizata" nu este iubire! Este un moft, o traditie sau cum vreti sa-i spuneti care trebuie satisfacuta. Citez pe o buna prietena: "Ramaneti la sarbatoarea voastra, eu raman la iubirea mea!".


Share:

3 comentarii:

  1. Dar nu zice nimeni ca iubitii se iubesc sau isi fac cadouri doar de valentine`s day..si nu inteleg de ce o zi in care iubirea ar trebui sarbatorita e rea sau e obicei prost...
    Nu inteleg de ce lumea e asa revoltata pe sarbatoarea asta, e doar o zi in care oamenii se simt fericiti ca au pe cineva..asta nu inseamna ca in alte zile nu isi fac cadouri sau uita unii de altii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu sunt revoltat si este adevarat ca este o "sarbatoare de import". Nu am spus ca toti "iubitii se iubesc si isi fac cadouri de valentine's day", m-am referit la "marea majoritate" si asta e un adevar. Sa ne uitam la magazine sa vedem ce vanzare de articole in domeniu fac cu cateva zile inainte de Sf. Valentin, cu rata de buchete de flori vandute s.a.m.d. Nu ma deranjeaza sarbatoarea in sine, ci oamenii care cred ca aceasta este "unica" zi in care isi pot dovedi iubirea fata de persoana draga. Si da, sunt multi...foarte multi. Si in fond, ne-am sarbatorit prea mult Dragobetele nostru ca am trecut pe sarbatoarea americanilor? Cati mai sarbatoresc cu adevarat Dragobetele? Peste 70% sarbatoresc Sf. Valentin... Ne uitam sarbatorile si obiceiurile noastre in favoarea celor "de import"

      Ștergere
    2. Pai asta asa este... dar tot din vina noastre dragobetele si sarbatorile noastre au ramas in umbra..pentru ca am venit bucurosi sa le adoptam pe cele straine...

      Ștergere

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!