26.02.2014

Vesminte bisericesti



Sunt un om cu credinta iar Biserica a reprezentat intotdeauna un loc in care ma intalnesc cu Dumnezeu si comunic cu El. Ascult cu inima deschisa slujba si ma rog din suflet pentru mine, pentru oamenii din jurul meu si pentru binele tuturor.
Comunic cu El prin rugaciune, El intotdeauna imi este aproape, in fiecare minut si-n fiecare secunda. Duminica mi-o dedic, pentru cateva ore, sa vin in vizita la El, in Casa Lui si sa-i spun ca Il iubesc si sa-i multumesc pentru tot ce am.
Preotii sunt oamenii care il slujesc pe Dumnezeu, care ne aduce noua, invataturile Lui si ne-ndruma dupa urmele cuvantului Lui.
Am fost foarte atent la preotii nostrii, la felul cum vorbesc, cum se imbraca, cum se comporta. Sunt exemplari prin indrumarea lor, prin binele care-l poarta in suflete pentru noi si prin invataturile lor.
Am ramas impresionat si de vesmintele lor. Intotdeauna m-am intrebat cum sunt facute, de unde se pot cumpara, cum sunt? etc.
Din curiozitate, am cautat pe internet si-am gasit ceea ce doream sa stiu. Am gasit un site cu foarte multe produse bisericesti: de la reverende pana la epitaf.
Dupa ce curiozitatea mi-a fost omorata de informatie, revin la ideea bisericii. Hainele il aduc pe preot in comunicare cu mediul, cu biserica si cu slujba lui. Aceste haine bisericesti le putem considera "uniforma"? Stiu cum suna, dar hai sa ne gandim logic. Politistii au hainele lor, doctorii au halatele lor albe, pompierii au hainele lor asa ca...si preotii au straiele lor, nu? Deci poate fi considerata uniforma.
Sa fie respectata conduita cat si hainele reprezinta un criteriu de bifat intotdeauna fiindca cum va puteti imagina un preot in blugi si in tricou. Nu va puteti imagina, nu? Eeeii, nici eu. Aceste haine sunt necesare, sunt decente si in acelasi timp fac parte din rolul si misiunea unui preot deoarece preotul inspira un feeling specific imbracat in aceste haine.
Cu un singur lucru nu sunt de acord. Am vazut intr-o emisiune tv, mai demult, o filmare in care oamenii pupau manseta hainei pe care o imbraca preotul. Eu nu sunt de acord cu asta si este propria mea convingere personala. Haina nu e sfanta! Orice s-ar spune si s-ar face... Nu-i asa? Sa pupi mana preotului mi se pare ok, este preot...are acel Ceva de la Dumnezeu fiindca cine nu are aceasta chemare nu poate deveni preot sau nu poate fi numit preot. Un preot este acel om care o legatura stransa cu El, care stie sa-i duca cuvantul Lui mai departe si care ii indruma pe oameni pe calea cea dreapta.
Acest articol reprezinta strict opinia mea personala. Privind Biserica ca fiind casa Domnului, dincolo de toate astea, Biserica reprezinta si o institutie care are propriile interese. In chestia cu banii nu vreau sa-mi exprim nici-o parere deoarece subiectul ma depaseste complet. Eu ma duc la Biserica pentru mine si pentru Dumnezeu si-atat. Duceti-va Duminica la Biserica, este ziua cand Dumnezeu va cheama in Casa Lui.
Toate cele bune va doresc si sa aveti o seara minunata.
Share:

0 ♥♥♥ care bat:

Trimiteți un comentariu

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!