27.04.2014

Recenzie carte: Weekend Gratis - Dorina Georgescu

In urma cu putin timp, am primit cartea "Weekend gratis" de la Dorina Georgescu, autoarea acestei carti. Aceasta carte a fost prezentata si in cadrul revistei Orizonturi Literare iar acum va avea si o recenzie din partea mea. Spun ca mi-a facut placere sa citesc aceasta carte fiindca o consider o carte de relaxare. Continutul este subiectiv, nu prea amplu din punct de vedere al structurii si plina de "normal", ca si cum ai citi o poveste dar pe care ai posibilitatea de a o simti fiindca autoarea a scris cartea cu suflet, permitand cititorului nu doar sa o citeasca si s-o retina cu mintea ci sa i se tipareasca in suflet si-n inima.
O lectura placuta si care te trece prin etapele a doua vieti, punandu-se accent mai mult pe exprimarea sentimentelor din partea femeii.
Natalia este un personaj foarte bine conturat in jurul careia se desfasoara toata actiunea, genul de femeie care doreste sa aiba frumosul de partea ei. Soarta nu tine prea mult cu dorintele ei si se intampla sa se nasca o despartire intre ea si Ovidiu. Ajungand la Ovidiu, pot spune ca este un personaj construit incomplet. De ce? Din partea Nataliei sunt prezentate remuscarile si sentimentele profunde
cat si ceea ce gandeste. Personajul Ovidiu este un pic mai transparent, nu ne-a fost permis sa aflam la fel de multe lucruri cum ne-a fost prezentat personajul Natalia. Multe intrebari pe care Natalia si le pune si la care cauta raspunsuri... Misterul ascuns de o femeie este o taina nedezlegata in continutul acestei carti. Se pune baza pe propriile trairi, decizii si sentimente. De ce spun asta?
Finalul cartii imi place fiindca Natalia nu renunta la principiile ei si doreste in continuare un "paradis" frumos si fara cearta. Ea a facut un pas foarte important in ceea ce priveste relatia ei cu Ovidiu, punand sub lumina reflectoarelor aspectele feminine dar arata si contrastul intre minte si suflet. Desi principiile ei aratau una, decizia a fost contra principiilor, aratand ca uneori in viata, trebuie sa mai facem si sacrificii. Final perfect punctat!
Cat de multe se pot schimba intr-un Weekend? Foarte multe... Actiunea cartii este interpretabila iar tema principala care sta la baza cartii este urmatoarea: Micile conflicte nu ar trebui sa strice relatiile de iubire iar dincolo de acest conflicte, exista mereu rezolvare.

In afara faptului ca trebuia un pic mai mult din partea lui Ovidiu, cartea este perfecta! O recomand cu mult drag tuturor cititorilor iar nota acordata este 10.
Mi-a facut placere sa citesc aceasta carte, ii multumesc din suflet autoarei si ii doresc mult succes in continuare.