18.04.2015

Masini de tuns animale




Masini de tuns animale - Evolutia Dan

Intotdeauna mi-a placut viata la tara in defavoarea celei de la oras fiindca mi-a placut sa stau la aer curat, in gradina si sa ma joc cu copii pe camp. Eu am fost crescut mai mult de bunici decat de parinti si de la ei am invatat foarte multe lucruri. Pe vremuri, cand eram eu mic, acestia se ocupau cu animelele, adica aveau oi si vaci si vindeau lapte si branza de la acestea. Bunicul meu era tot timpul cu ele la pascut pe camp. "Nea Ion", dupa cum il stiu majoritatea, a iubit sa aiba grija de animale iar acestea ii ofereau ce avea nevoie. Aveam tot timpul lapte proaspat si branzica dulce in casa. Ce bune erau!
De multe ori, il insoteam. Ma trezeam dimineata devreme si mergeam cu el la pascut oile si vacile, pe camp. Insa, venea o vreme in care oile trebuiau tunse, pentru a se folosi de lana de pe ele in alte scopuri. Bunicul detinea ceva ce, pe atunci, nimeni altcineva nu detinea. Acesta detinea o masina de tuns animale electrica care sa-i usureze munca. Vecinii se uitau peste gard la acesta cat de repede tundea oile, una cate una si le lasa fara lana pe ele. Acestia, erau pe de-o parte invidiosi fiindca erau nevoiti sa se chinuie cu foarfeci manuale de tuns lana iar toata operatiunea dura foarte mult.
Stateam si-l priveam, atat pe el cat si oile care stateau sa fie tunse fara sa reactioneze. Oare, le place? Mai mult ca sigur, odata ce nu se impotrivesc deloc. Poate ca masina aceasta de tuns oi e atat de buna incat abia-si face simtita prezenta pe pielea oii si de aceea nu se sperie. E de subliniat acest lucru. Pe de-o parte, mi-as fi dorit sa pot sa fiu, pentru cinci minute, o oita si sa vad cum este sa fi tunsa cu o asemenea masina de tuns. Cred ca nici oamenii nu sunt rasfatati cu asa masini de tuns profesionale. Hmm...devin gelos. Mai bine eram o oaie :)))

Dar sa nu exageram fiindca, daca stam bine si ne gandim, poporul roman este precum oile, lasandu-ne condusi de niste ciobani din sistem, deci...nu suntem departe. Asta ca o mica paranteza. Macar sa nu ne lasam tunsi :))

In cazul in care doresti sa te informezi mai multe pe marginea acestui subiect, mai exact, despre tunderea oilor, atunci te invit sa dai click pe urmatorul link: http://www.ojcacs.ro/?section=articolePage&idCapitol=36&idArticol=1427. Spor la treaba!
Share:

0 ♥♥♥ care bat:

Trimiteți un comentariu

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!