17.12.2012

Copilaria noastra





"Ratele si vanatorii", "Tara, tara! Vrem ostasi", "Pac Pac","Hotii si vardistii", ultimii
care au strigat "Un doi trei la perete stai", ultimii care au folosit
telefoanele cu fise, dar primii care am facut petreceri video (luam o caseta video si stateam sa ne uitam la filme 2 zile inchisi in casa),
primii care am vazut desene animate color, primii care am renuntat la
casete audio si le-am inlocuit cu CD-uri.

Noi am purtat jeansi elastici, pantaloni vazati, geci de blugi de la
turci,si alte cele. Noi
nu am dat examene de capacitate, nu am dat teste grile la admitere.
La gradinita am invatat poezii in romana,nu in engleza... Si am cantat MULTI ANI TRAIASCA nu HAPPY BIRTHDAY la aniversari.
Intre timp, ne consolam cu guma Turbo si
clasicele bidoane umplute cu apa de la robinet, care turnate in cap ne
puteau provoca o raceala. Si uite un motiv bun sa nu mergem la scoala.
Noi am ascultat L.A. ,3SudEst, Andre, N&D, si inca nu auzisem de manele,
singurele melodii de joc fiind horele la chefuri, la care nimeni nu stia
pasii, dar toti dansau! Dar spre deosebire de copiii din ziua de azi,
am auzit atat de Michael Jackson, si de Metallica, cat si de noile nume gen 50 Cent si
Britney Spears. Am citit "Amintiri din copilarie", Ciresarii, si am baut
Cico,Aro si alte bauturi racoritoare si ni s-a parut ceva extraordinar cand au aparut primele
sucuri "de la Aro" fara sa ne fie teama ca "au prea multe E-uri".
Noi am baut prima Coca-Cola la sticla si am descoperit internetul. Noi
nu ne dadeam beep-uri, ne fluieram sa iesim afara, noi nu aveam dolby
surround system, taceam toti ca sa auzim actiunea filmului, nu aveam
Nintendo sau Playstation ci jocuri tetris de care ne plictiseam la o luna dupa ce le cumparam si le uitam pe dulap,pline de praf. Generatia care la chefuri jucam "Flori, fete sau
baieti",sau "Adevar sau Provocare", sau orice ne dadea un pretext sa
"pupam pe gura" pe cine "iubeam".
Noi suntem cei care inca au mai "cerut prietenia", care inca roseam la cuvantul "sex", care dadeam cu banul cand nimeni nu se oferea sa faca o porunca pusa la comun.
Este uimitor ca inca mai suntem in viata, pentru ca noi am mers cu
bicicleta fara casca, genunchiere si cotiere, nu am avut scaune speciale
in masini, nu am aruncat la gunoi bomboanele care ne cadeau din
greseala pe jos, nu am avut pastile cu capac special sa nu fie desfacute
de copii, nu am tinut cont de cate lipide si glucide mancam etc.
Noi am fost martorii a catorva
schimbari de bancnote si monede, noi am ras la bancuri cu Bula, noi am
fost primii care au auzit-o pe Andreea Esca la Pro TV,noi suntem cei
care radeam pana la lacrimi la emisiunea Vacanta Mare.

Noi suntem generatia cu cheia la gat!
Share:

8 comentarii:

  1. Da,ce mult diferă copilăria noastră faţă de cea a copiilor de azi!Noi nici nu ne închipuiam ce e ăla un iPhone,şi sincer..cred că eram mai fericiţi fără!

    RăspundețiȘtergere
  2. Urmaresc si eu cu drag pagina de facebook.
    cand imi aduc aminte ca aveam o ata rosie si groasa unde atarna cheia si o puneam la gat :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Da , adevarat . Defapt , eu nu am prins chiar totttt ce e acolo , dar 95 % da . Chiar azi la scoala , colega mea de banca a cumparat gumele acelea de mestecat care iti dau si tatuaje :)) , si imi aminteam cate tone mancam cand eram mica . Cate cazaturi am luat pe pietre si mi-au ramas semne cativa ani , iar mama nu ma lua in brate la fiecare julitura . Cate chestii am facut :)) , nici nu-mi vine sa cred !
    Parca au trecut 200 de ani .

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu puteam sa... descriu mai bine. Si eu mi-am petrecut copilaria fix la fel! Adica fix fix fix. Adica aproape fix... ca mama nu ma lasa sa beau suc ca eram bolnavioara :)) Vai, ce amintiri frumoase. Fara Iphone-uri de la 7 ani, fara atata tehnologie si stat in fata unor aparate in loc de iesiri p'afara si sotron. Foarte frumso aritcol!

    RăspundețiȘtergere

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!