21.05.2014

Igiena orala: Cata atentie acordam?



Am vazut un reportaj pe net de curand in care se presupune ca romanii nu prea acorda atentie sanatatii orale. Ce-i drept, in mare, au dreptate. Oamenii nu se duc la doctorul stomatolog decat in cazul in care ii dor o masea sau au o infectie, ceva... oricum, ceva de rau. Pana atunci, Dumnezeu cu mila...

Eu am renuntat sa-i inteleg pe unii oameni. Adica, daca e vorba de sanatatea orala nu acorzi atentie iar daca te doare o mana sau un picior, acorzi? Chiar nu inteleg...
De cand sunt mic, am fost invatat ca trebuie sa acord atentie fiecarei particica din corp iar daca exista o problema, sa ma duc la medic. "Mai bine previi decat sa tratezi...".
Daca "aia batrani" si-au pierdut dantura la 70-80 de ani, generatia noastra si-o pierde la 50-60 de ani iar acest curs va continua.
Cat despre consumul de pasta de dinti...pana in 30% din populatie foloseste frecvent pasta de dinti, restul de 70% folosind metode alternative sau nu folosesc deloc. Pe bune? Adica, hai sa fim seriosi...e igiena ta! Nu stiu cum pot unii sa accepte sa miroasa a...orice, indiferent de zona. Dar dam banii pe alte chestii inutile iar pe noi ne neglijam.
Ajung sa cred ca totul merge din ce in ce mai in jos, de la oameni ca fiinte pana la modul lor de gandire. Daca oamenii au ajuns pana astazi sa evolueze din maimute, de maine sigur involuam in maimute.
Probabil ar fi trebuit sa aveti dantura canina ca sa ne integram perfect, nu ar fi fost ideal?

Mai vad persoane carora le lipsesc cu desavarsire o parte din dantura sau toata si stau asa, fara sa ia nici-o masura. Du-te frate si fa-ti implanturi dentare targoviste si in acest mod te scapi si pe tine de chin si ne scapi si pe noi de o privelniste nu foarte prietenoasa. Nu stiu cum sunt "ai batrani" dar eu imi voi educa copilul sa stie ce e bine pentru el, sa aiba grija de el si de sanatatea lui, indiferent de timpuri si circumstante. Sa se ingrijeasca si sa faca ceea ce este bine, asa cum am fost si eu invatat.
Consider ca ar trebui luate niste masuri, cumva... In asa fel incat sa-i determinam pe oameni sa paseasca in cabinetul unui medic stomatolog.

Intrebari pentru tine: Cat de importanta este igiena orala? De ce crezi ca nu mai acorda oamenii atentie igienei orale? Ce masuri ar trebui luate?
Share:

2 comentarii:

  1. igiena orala este super importanta, pacat ca ne este lene uneori sa ne ocupam de noi asa cum trebuie...

    RăspundețiȘtergere
  2. totul are de-a face cu nutritia si nu cu igiena neaparat. igiena e si ea importanta dar e pe locul doi. cat am fost copila, ma alimentam cum se gatea acasa, adica nimic diferit de ceea ce n-ar cunoaste tot romanul. mancare gatita, consum de lactate si carne, etc. interesant e ca pe vremea aia eram clienta stomatologilor. de cand am devenit vegana si in ultima vreme cat de des posibil raw vegana, stomatologii nu mai castiga pe pielea mea.

    eu stiu ca articolul asta scris e publicitate PRO STOMATOLOGIE, insa cine e destept devine suveran, adica isi preia autoritatea asupra-si ingrijindu-se de propria-si sanatate singur, fara sa ajunga SCLAVUL STOMATOLOGILOR.

    cu cat se mananca mai natural, adica tot ce creste in natura si nu e modificat sau fabricat de mintea bolnava a omului, cu atat iti miroase gura mai putin si esti mai clean. cine nu crede, poate experimenta.

    deci, de pasta de dinti are omul nevoie, mai ales ca e plina de pesticide si de metale? dimpotriva, de o nutritie naturala!

    RăspundețiȘtergere

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!