08.05.2014

Gradinite pentru cei mici

Se pare ca inscrierea micilor prescolari la gradinita a devenit o problema pentru parinti atunci cand vine vorba de alegerea gradinitei perfecte. Exista un contrast intre gradinitele de stat si cele private pe care parintii il vad iar pe care eu, momentan, nu-l vad. Singurul lucru pe care-l vad este ca la gradinita privata platesti anual o taxa (genul taxei de studii de la facultate) iar la o gradinita de stat educatia este gratuita.
Sunt persoane care afirma ca la aceste gradinite de stat, asa zise "gratuite", se cheltuie si pe-acolo bani. Infirm acest lucru pentru ca oriunde ar inscrie un parinte un copil tot sunt necesare rechizite scolare, imbracaminte, incaltaminte s.a.m.d. Daca vine vorba despre "micile atentii" oferite invatatoarelor...in acest plan nu ma bag, consider ca este treaba politiei si treaba persoanelor abilitate in acest domeniu.
Trecand peste acest lucru, se spune ca la gradinitele private se face carte cum trebuie, exista disciplina si alta atmosfera. Nu contest si nici nu infirm, poate in unele locuri este asa, in unele locuri nu.
Eu am facut anii de gradinita la o institutie de stat si pot spune ca mi-a placut, la noi atmosfera a fost destul de ok, ne-am jucat, am facut carte...totul bine si frumos. Nu am fost intr-o gradinita privata pentru a putea face asemanari si deosebiri insa "nu cred ca e dracul atat de negru", o vorba spusa din popor si cum presupun unii.
Puteti incerca la gradinite sector 1, unde conform ultimelor sondaje, sunt cele mai multe gradinite de stat dar si private. Va puteti inscrie copilul la care doriti si unde credeti ca este mai bine pentru el.
Carte se face peste tot! Este parerea mea si un copil care are de gand sa invete, invata oriunde... Putem vedea si la televizor scoli care nu sunt catalogate, conform Ministerului Invatamantului, prea bune dar care au copii olimpici si unele scoli care sunt considerate bune, nu intalnit participanti la olimpiadele judetene sau nationale.
Consider ca inscrierile unui copil la o scoala de fite sau "fitze" reprezinta un moft si o mandrie a unui parinte ca, vezi Doamne, copilul meu invata la o scoala privata. Copilul ar trebui sa aleaga si sa se duca de placere la acea scoala privata, sa se simta bine si sa vrea acolo, nu ca vrea un parinte pentru a avea cu ce se lauda.
Iar cand vine vorba de facultati, le cautam pe cele de stat ca cele private nu mai sunt bune... astia-s oamenii! Nu stiu sa faca alegeri si sa puna pe cantar anumite lucruri. Perspective gresite de viata doar ca unele alegeri facute de parinti din propriile capricii, taie uneori craca de sub picioare a unui elev bun.
Share:

Un comentariu:

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!