01.05.2014

Camioane "Piesa"

Sa fii sofer pe camion nu inseamna ca ai o viata usoara, din contra, viata de sofer pe camion este destul de grea. Este adevarat ca vezi lumea, cum se spune, dar sa fii plecat cu saptamanile de acasa, sa dormi pe unde apuci - uneori esti nevoit sa dormi in masina, sa conduci atat timp... eu n-as putea face asta.
Stand de vorba cu o cunostinta care are aceasta meserie,  am aflat cateva lucruri foarte interesante si mi-a povestit de o intamplare.
S-a intamplat anul trecut pe timp de toamna, se ducea sa alimenteze un depozit cu marfa. Prin anumite zone de munte, exista strazi/sosele pe care doar fantomele trec sau abia trece o masina, doua la cateva ore distanta. Pe unul dintre aceste drumuri ale patriei noastre a trebuit sa mearga si el pentru a ajunge la destinatie. Era ora 21:00 si tocmai se intunecase. Mai avea de gand sa conduca o ora pentru a ajunge intr-un sat unde putea gasi si el un local unde sa manance. Gandul si practica nu se prea imbina, semn ca motorul a cedat la ora 21:05 si l-a lasat pe "punctul mort" la mijloc de drum. Cel mai apropiat sat din fata - 40-50 km, cel mai apropiat din spate - 60 km. Unde sa te duci? Ce sa faci? Nu avea incotro si a trebuit sa stea acolo fiindca i s-au stricat doua piese, neavand altele pentru a le inlocui. S-a pus la somn aproape nemancat, abia mai avea 4 felii de paine si apa. A dat un telefon si s-a pus sa se culce.
A doua zi, astepta sa treaca vreo masina, poate il putea ajuta cineva. Nimeni si nimic in jur timp de cateva ore. A pus din nou mana pe telefon si a sunat la firma respectiva, raportand ca are probleme si a ramas pe loc. A trebuit sa stea o zi nemancat pana a sosit o masina de la firma la locul respectiv, aducandu-i piesele necesare si ajutandu-l sa repare tirul. In camp nu ai de unde sa gasesti piese camioane si n-ai cum sa ai la tine piese de schimb fiindca nu stii ce se va strica la masina. Colegii i-au adus si niste mancare fiindca omul deja era lihnit. Dupa doua ore de reparatii si pauza de masa, era gata de plecare la drum. Asta s-a intamplat fiind in tarisoara noastra draga dar ce se intampla daca era in aceeasi situatie doar ca in alta tara? Mai greu, mai complicat...
Dupa ce mi-a povestit lucrurile astea, mi-am zis: "Nu am sa devin niciodata sef de tir!". O meserie la care nu as fi bun si nu mi-ar place sa ma aflu in aceste situatii iar in plus de asta, este o meserie riscanta. Orice secunda de neatentie poate costa o viata, a ta sau a celuilalt. Mai bine nu... exista si alte meserii bune, destul de banoase si sigure.

Deci, va intreb? In afara de partea buna a acestei meserii (ca vezi lumea gratis), exista si parti rele. Voi ati deveni soferi de tir?
Share:

0 ♥♥♥ care bat:

Trimiteți un comentariu

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!