26.05.2014

Vreau sa fiu din nou copil

Ohh, copilarie...

Luna viitoare fac 21 de ani. Cati ani au trecut de cand nu mai sunt copil? Defapt, cand s-a terminat copilaria mea? Atunci cand zanele, balaurii, ingerasii si personajele de desene animate au ramas fara viata intr-o lume prinsa-n cui de realitate. De ce a trebuit sa se intample asta? De ce a trebuit sa raman fara paradisul meu?

Fac parte din generatia anului '93, generatia cu cheia la gat care am cunoscut minunatele jocuri de aer liber cu prietenii dar si primele urme de tehnologie in casele oamenilor. Am prins primele televizoare color, acele jocuri pe televizor cu discheta si pusca pentru un joc cu rate, am prins muzica de calitate care se producea atunci si artisti de valoare. Am stiut sa ma bucur de copilarie jucandu-ma afara, nu stand in casa in fata calculatorului.

Petrecerile pentru copii erau minunate. Ne strangeam cu totii, muzica, dansam, ne jucam, ne distram, parintii faceau cele mai bune prajituri si torturi, mancam si eram fericiti. O parte frumoasa din copilaria noastra.
In prezent, petrecerile pentru copii s-au modificat, au avut si ele de suferit cateva mici schimbari, spun asta intr-un sens pozitiv deoarece in prezent, la petrecerile copiilor sunt de nelipsit animatoarele, magicienii, clovnii etc. Inca de la primul eveniment din viata unui bebelus si anume botezul, avem ursitoare botez bucuresti care au misiunea de a aduce noroc copilului. Introducerea copilului intr-o lume de basm il ajuta foarte mult in a se bucura de acele momente unice din viata lui, chiar daca nu-si va aminti momentul peste ani si ani dar il poate retrai si simti cu ajutorul fotografiilor si filmarilor.

Ce bine e sa fi copil! Este perioada de aur din viata unui om, cand nu ai griji, cand explorezi lumea, cand toti iti ofera atentie si iubire si cand tot universul se invarte in jurul tau (metaforic vorbind).
Eu inca ma uit la desene, la fel cum faceam si-n copilarie. Imi plac in continuare si cred ca le voi urmari toata viata iar pe viitor, vom ocupa televizorul cu desene (eu si copilu') iar iubita se va uita la noi. Stiti cum e: majoritatea castiga :))

Pe vremea mea, stiu cum suna asta desi nu sunt asa batran, nu exista asa ceva, desi mi-as fi dorit sa existe. Zanele si animatoarele fac un spectacol de zile mari si ne incanta pe toti...sunt atmosfera petrecerilor. Am participat la o astfel de petrecere in urma cu un an si am ramas placut surprins. Daca eu nu am avut parte de asa ceva, cand o sa am un copil, el o sa aiba parte de aceste lucruri frumoase si asa voi avea parte si eu, doar ca la o varsta mai inaintata dar stiti cum se spune: Niciodata nu e prea tarziu, mai ales pentru a fi copil.
Indiferent de ceea ce facem in viata, ceea ce suntem si ceea ce devenim, in interiorul nostru intotdeauna exista un suflet de copil care vrea sa iasa la lumina din ce in ce mai des. Ii oferim aceasta oportunitate sau suntem prea ocupati in a fi adulti?

Tu mai esti copil? Ce te face sa redevii copil? Ce activitati mai faci in prezent, activitati pe care le desfasurai si-n copilarie?

Share:

Un comentariu:

  1. Nu mi s-a permis sa fiu copil, caci am fost nascuta intr-o familie de psihopati, caci religia naste psihopati, iar adventismul de ziua a saptea e elita psihopatilor. N-am avut voie sa ies afara la joaca, caci copiii erau din lume. N-am avut voie sa vizitez vecinii, caci erau din lume. N-am avut voie sa servesc o prajitura oferita de straini, caci coceau cu grasime de porc, si cate si mai cate nebunii. Dar am stiut sa ma apar, sa ma refugiez in lumea mea citind, ascultand lp-uri cu povesti si desenand si pictand lumi in care nu exista nimic rau. Asta a fost scaparea mea, ca azi sa pot fi si eu copila din cand in cand(cand permite timpul) cu juniorii mei. Toate astea mi-au ramas, le practic si azi cu drag, pe langa multe altele,ne uitam la desene, ne hilizim pana ne ia durerea de stomac, iesim in parcuri de distractii, etc. Eu nu-mi doresc sa mai fiu copil, caci pot experimenta copilaria cu proprii mei copii. Si cand le vad zambetul pe buze, sunt rasplatita ptr. tot ce mi s-a luat in copilarie. Gasesc ca e mult mai sanatos sa devii matur ptr. a putea duce cruda realitate, decat a tanji dupa copilarie si a trai in trecut.

    RăspundețiȘtergere

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!