24.07.2011

Vrem sa facem un ,,bine" sau nu ?

In ziua de azi , parca majoritatea lumii este inzestrata cu o putere de a face rau . Nu stiu de unde atata rautate , pentru ce ?
Eu nu ,,functionez" deloc pe aceasta interlinie .Eu sunt diferit , atunci cand cineva vine la mine si imi cere ajutorul si stiu ca il pot ajuta o fac , fara sa mai stau pe ganduri . Chiar daca cateodata trebuie sa ma zbat sa ajut acea persoana , o ajut .
Stiu ca probabil ve-ti spune : ,,- Tu ai ajutat , dar cand ai avut nevoie de ajutor , ei te-au ajutat ?"
Aici ceea ce pot spune este ca nu toti pe care i-am ajutat m-au ajutat , si nici nu astept un ajutor . Aici este vorba de o datorie morala a mea fata de ceilalti . Eu am sa-i ajut atunci cand pot , dar daca ei nu ma ajuta , sar peste , pentru ca nici ei nu sunt obligati sa ma ajute , cum nici eu nu am fost obligat sa-i ajut , eu i-am ajutat din propie initiativa .
Tot ce vorbesc aici tine de o ,,tinuta morala" . Asa cum suntem bine aranjati la un costum si cravata , asa trebuie sa fie si tinuta noastra morala . Stiu ca in unele situatii nu se merita , poate chiar deloc , dar se mai fac si niste obligatii morale .

Atunci cand cineva , dupa ce l-am ajutat , si uita de mine poate pentru 1 an de zile si la urma revine , imi pare rau , dar nu-l mai ajut .
Cineva mi-a spus chiar : - TREBUIE SA MA AJUTI !!! si acea persoana poate nu mi-a dat un ,,buna ziua" timp de 1 an si ceva.
Stai putin , adica dupa ce te-am ajutat , te-ai dat disparut , fara telefoane , fara nimic , si acum ca ai nevoie , vii si-mi impui sa te ajut ? Ti-am cerut eu ceva in schimb ca te-am ajutat ? Ti-am zis eu ceva ? - NU .
Daca vii la mine pentru a-mi cere ajutorul , ai gresit persoana . Eu nu sunt casa de binefacere si nu am ,,cabinet de binefacere" deschis ca sa iti faci programare de fiecare data cand ai nevoie de ajutor .
Nu stiu voi , ceilalti , cum procedati , mereu este bine cand facem bine , dar intotdeauna trebuie sa fim atenti si cui ii facem acest bine intindandu-i o mana de ajutor .

Am redactat acest articol in urma intamplarilor din viata mea reala . Ce-am scris au fost actiunile si gandirile mele de la acel moment .
Share:

2 comentarii:

  1. Da, ai mare dreptate...
    Insa cei rai nu raman nepedepsiti de Dumnezeu .

    RăspundețiȘtergere
  2. Vrem uneori, insa nu intotdeauna se poate.Depinde de ce fel de ajutor e vorba. Iar atunci cand vrei sa ajuti,uneori iti sunt taiate aripile de rautatea celor din jur...inclusiv a celui care cere ajutorul....

    RăspundețiȘtergere

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!