30.03.2015

Tehnologie LED la indemana ta!

O sa-ncep articolul prin a scrie un vers pe care mi-l amintesc dintr-o piesa rap: "Calcam pe bec de cand aveam in talpa LED".

Scriind acest articol, imi dau seama ca voi forma doua tabere: noua generatie de tehnologie vs vechea tehnologie. Ce este vechi, nu inseamna ca nu mai este functional sau bun ci este doar...vechi. Vorbind in materie de becuri, in special referindu-ma la cele cu incandescenta, acestea au un consum ridicat de energie electrica, durata de viata destul de scurta iar lumina provocata este una galbuie pal.
Noile becuri cu led la super pret aduc un consum scazut de energie electrica, o durata de viata foarte ridicata iar lumina creata este una alba, rece. Diferenta intre generatiile de tehnologie o reprezinta calitatea produselor si cantitatea crescuta a acestora. In trecut, plateam o multime de bani pentru un bec incandescent si, de multe ori, erau mai greu de gasit. Noile becuri cu led au invadat piata, sunt ieftine si consuma si putin curent electric. Singurii castigati la afacerea aceasta suntem noi. Puterea becului este ridicata, lumina alba reusind sa invadeze si cel mai intunecat colt al incaperii.

Lumina galbena vs lumina alba.
Privind din punctul de vedere al sanatatii, expunerea la lumina galbena ne afecteaza vederea intr-o masura mai ridicata decat expunerea la lumina alba. Ochiul devine mai vulnerabil la culorile calde decat culorile reci. Tocmai de aici putem auzi la unele persoane: "Nu-mi place culoarea asta, este prea tipatoare", atunci cand se refera la haine. Lumea nu spune acest lucru doar pentru ca nu le place culoarea in sine ci pentru ca-i deranjeaza la ochi.
Albul fiind, defapt, non-culoare, ochiul sta relaxat atunci cand avem un bec led in camera.

Puteti observa cu usurinta ca iluminatul public, in Bucuresti, este realizat cu becuri cu tehnologie led fiindca au puterea de iluminare ridicata iar primariile scutesc niste bani in ceea ce priveste consumul de energie electrica. Acelasi lucru il putem observa si la panourile publicitare. Toate panourile publicitare din Bucuresti sunt iluminat de becuri cu led. Este destul de greu sa mai gasim locuri in care se mai gasesc becuri vechi, poate doar in casele romanilor, mai ales in mediul rural, unde becurile cu led cu patruns destul de greu.
Cu timpul, vechile becuri vor fi scoase de pe piata si toata lumea va trece la noua tehnologie led. Numai atunci, oamenii se vor convinge de calitatea noilor becuri si vor observa calitatea produsului.
Pana atunci, provoc toti bloggerii din blogosfera care nu au pus mana niciodata pe un bec cu led, sa cumpere unul si sa-l testeze. Nu vreau sa influentez prin acest articol, vreau sa va convingeti singuri de becurile led si calitatea acestora. Eu am ales sa va prezint oportunitatea si bonusurile pe care noua tehnologie ni le aduce in casa noastra. Alegerea va apartine in totalitate. Parerea mea este ca mai bine alegem, decat sa ne conformam...mai tarziu.

Personal, de la aparitia primelor becuri cu led, am cumparat unul, l-am testat, am fost multumit iar acum, toate becurile din casa sunt cu led.


Share:

0 ♥♥♥ care bat:

Trimiteți un comentariu

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!