30.09.2014

Recenzie carte: "La inceput a fost minciuna" - Oana Heller




Sursa imagine: elefant.ro

A trecut ceva timp de cand nu am mai scris o recenzie si imi era dor iar astazi am decis sa-mi potolesc dorul cu o recenzie a cartii "La inceput a fost minciuna", carte scrisa de Oana Heller.

Cartea are un inceput care tine mai mult de umplere de spatiu. Multe dintre cartile prezente pe piata duc lipsa de detalii in actiune dar aici, detaliile ce tin de actiune sunt confundate cu descrierea actiunii. Astfel, mi-a fost dat sa citesc cateva pagini de inceput in care unul dintre personaje se analizeaza in oglinda. Pentru un inceput de carte, nu ma intereseaza sa citesc "n" pagini despre cum i se pare unui personaj ca arata, analizandu-se in oglinda si sa citesc atatea detalii despre stilul vestimentar. Mai apoi, ingrijorarile acelei persoane sunt descrise in amanunt, ceea ce nu este rau dar se uita actiunea in sine, in atata descriere. Se intalneste cu persoana respectiva la masa sa discute o problema iar eu, ca cititor, doresc sa aflu ce se intampla, nu cum se sfieste, ce gesticuleaza din cauza rusinii si cum se fataie pe scaun pentru a-si gasi cuvintele.

Cartea "La inceput a fost minciuna" este o carte despre homosexualitate si cu homosexuali, mai exact, despre un pusti care isi descopera latura sexuala ascunsa. In seara aceea, dupa party, acesta descopera placerea sexului anal intr-o masina. Eric profita de acesta fiindca era sub influenta bauturilor alcoolice si nu se putea impotrivi. Amintirile din acea seara erau descrise de micul Thomas intr-o afirmatie simpla: "M-a violat si mi-a placut."
Daca contesta careva ideea, am o bucata aici pentru voi:

"O gura ma musca de gat, de buze; niste maini se plimbau peste tot pe corpul meu, ma atingeau intre picioare, mi se agatau de solduri. Nu-mi simteam picioarele, eram in fundul gol si nu imi aminteam cum si cand am ajuns asa; nu-mi puteam apropia genunchii, nu puteam sa-l opresc. (...) Ma simteam ca o insecta vie, impunsa in spate cu acul de insectar (o comparatie...abstracta O.o). (...) Am tipat speriat cand i-am simtit gura pe sexul meu, limba si dintii lui atingandu-ma, muscandu-ma usor, mergand iute in sus si-n jos, scotandu-ma din minti si taindu-mi respiratia. (...) Imi era foarte greu sa ma tin ti imi tot muscam buzele, (...) iar pana la urma, mi-am dat drumul" - Actiunea se petrece intre Eric si Thoumas (pentru cei care au citit romanul).

Dupa cum am spus, actiunea se petrece intre doi barbati iar descrierea cartii, ca acesta ar fi un "roman psihologic", nu cred ca se adevereste. Va recomand eu romane psihologice sa o sa vedeti ce inseamna cu adevarat "roman psihologic" Am citit romane psihologice chiar despre homosexualitate dar erau informative, iti erau prezentate lucruri despre care ai de invatat si cine stie, poate-ti prinde bine ceea ce citesti acolo. In cazul de fata, nu pot sa iau romanul, sa il dau unui copil si sa-i zic: "Invata de aici", fiindca personal, consider ca nu ai ce sa inveti. Poate doar un singur lucru iar acela este amagire: Sa-ti descoperi latura sexuala pe care o tii ascunsa. Asa ca luati cartea, dati-o copiilor si spuneti-le: descoperiti-va latura sexuala ascunsa.
Din cand in cand, firul narativ al actiunii se rupe, neexistand o trecere treptata de la o fapta la alta.

Nu am citit cartea pana la capat din motive personale dar ideea unei carti despre homosexualitate nu mi se pare originala si nu este originala. S-au scris "enspe mii" de carti legate de homosexualitate, aceasta este una dintre ele si nu m-a impresionat. Asa cum am mai spus, am mai citit carti legate de homosexualitate iar una dintre ele mi-a placut chiar foarte mult datorita felului cum era expusa actiunea.

Din cele 120 de pagini citite, anticip sfarsitul cartii dar nu vreau sa ma asigur daca este asa sau nu. In schimb, cum am spus mai sus, cartea nu duce lipsa de detalii, ceea ce un punct bun iar ilustratiile sunt foarte bine lucrate si realizate, acestea placandu-mi foarte mult. Coperta este sugestiva, reflectand ce se asunde intre coperti.

Pentru cei care nu au citit o lectura mai avansata in domeniul acesta, este o carte buna pentru inceput.

Cartea primeste 4 stelute din 10.
Share:

0 ♥♥♥ care bat:

Trimiteți un comentariu

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!