22.03.2013

Abonament sau cartela?

In ultima perioada pretul abonamentelor a crescut semnificativ si sunt de parere ca aceasta crestere va continua progresiv, mai ales datorita telefoanelor inteligente aparute pe piata din Romania, iar atunci cand ne achizitionam un telefon la abonament, pretul telefonului trebuie sa reiasa de undeva...
Detin un abonament la Orange de 8 ani vechime si spun ca in toata aceasta perioada am fost multumit de serviciile oferite si de raportul minute-pret.

La fiecare 2 ani, la prelungirea contractului mi-am achizitionat un telefon nou la preturi accesibile.
In fond, la abonament, nu depind de credit. In cazul in care mi se termina minutele pot suna in continuare adaugand totul la costuri suplimentare.
Un abonament ofera siguranta, platesc lunar un pret dar sunt multumit de el.



Am achizitionat o cartela Orange Prepay si sunt multumit doar din urmatoarele aspecte:
- pretul unei optiuni este mai mic
- poti renunta oricand la serviciile oferite de operator
Dar reprezinta si dezavantaje datorita faptului ca in cazul in care se termina minutele, nu mai pot suna, chiar si la maxima urgenta. Un alt dezavantaj il reprezinta reincarcarile periodice...
Iar achizitionarea unui telefon de la operator este costisitor, datorita faptului ca la un abonament , o parte din pretul telefonului este inclus in pretul abonamentului. La cartela, telefonul il cumparam integral la pretul total.

Eu prefer abonamentul! Tu ce preferi?


Share:

4 comentarii:

  1. cartela claaar !! Mie imi place pe cartela ptc nu sunt asa de vorbareata si m-as oftica enorm sa platesc pt 4578306730 de minue intr-o luna in care nnu am chef de vb. Asa imi incarc eu cand doresc , cand am nevoie. Si sa nu uitam ca au niste oferete la cartelee ehehehee :-" ( cel putin la Vdf ).
    Mi se par super bune acele cartele pe care le ofere ei cu diferite ocazii , acelea cu optiune. Eu am avut vreo 3-4 cartele cu optiunea "vb nelimitat cu un nr favorit din retea " si am vorbit NELIMITAT 7 luni ( sau 6 nu mai tin minte ) . Iar apoi cand mi-am reincarcat eu cu 5 euro o optiune , mi-a ramas si aceia cu numarul favorit. Deci aveam la minute de nu le-as fi vorbit intr-o viata .. si ieftin !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi plac ofertele de la Vodafone, dar nu am pe nimeni in Vodafone...:))
      Toate rudele si prietenii mei sunt pe Orange, doar cateva numere (4-5) le am pe Cosmote :D

      Ștergere
  2. Eu votez pentru cartela. Mi se pare tocmai ca aceasta este mai sigura ca abonamentul. Daca ti-ai depasit minutele incluse nu ai cum sa faci cost suplimentar. Nu te trezesti cu cheltuieli care nu stii de unde vin. Plus ca abonamentele sunt mai scumpe la acelasi numar de minute, fata de o cartela. Iar eu, in afara de minutele nationale (si astea doar arareori), nu am ajuns sa termin creditul. Plus ca la fiecare reincarcare pe orange imi ofera 2 posibilitati de bonusuri/cadouri. Uneori erau chiar foarte avantajoase, cum ar fi minute internationale sau sms-uri nationale. Pentru internet la orange, incarc cu optiunea de 7 euro care imi da mb o data la vreo 3-4 luni, si imi ajung mb in toata perioada aia. Ma rog, eu oricum nu sunt o persoana care vorbeste mult la telefon. Vorba lui taica-miu: "de ce sa platesc asa multi bani pe vorba goala?" Mai bine iau alte lucruri mai utile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate.
      In legatura cu costul suplimentar este partial adevarat. Daca ti-ai terminat minutele, nu poti genera cost suplimentar, dar si daca ai nevoie maxima sa dai un telefon, nu poti :)

      Ștergere

Lasa-mi parerea ta folosind un limbaj adecvat!
Fara insulte!
Fara injurii!